QUEEN OF NOTHINGNESS
Véronique Boissacq (BE)

Vernissage le vendredi 12 octobre 2007 de 18h à 21h
Opening on Friday 12th October, 2007, from 6pm to 9pm

Exposition du 13 octobre au 11 novembre 2007
Exhibition October 13 - Novermber 11, 2007

Véronique Boissacq

Véronique Boissacq photographie les enfants et met en abîme les rapports sociaux qui les concernent.

« Red shoes » de Véronique Boissacq, fustige l’hypocrisie d’une société qui encourage les comportements de séduction sans en assumer les conséquences. La jeune fille à peine pubère amorce de manière innée ses armes de séduction et répond, en outre, à une injonction sociale en s’emparant d’attributs dits féminins.

Véronique Boissacq takes pictures of children and then puts their social connections in perspective.
"Red shoes" by Véronique Boissacq flays the hypocrisy of a society which favours the seductive behaviours in disregard of their consequences. The hardly pubescent young girl starts her weapons of seduction without even thinking about it, and also responds to a social injunction when she makes her own some so-called feminine attributes.

Lucille Peget

QUEEN OF NOTHINGNESS
Véronique Boissacq (BE)

Vernissage le vendredi 12 octobre 2007 de 18h à 21h
Opening on Friday 12th October, 2007, from 6pm to 9pm

Exposition du 13 octobre au 11 novembre 2007
Exhibition October 13 - Novermber 11, 2007

Véronique Boissacq

Véronique Boissacq photographie les enfants et met en abîme les rapports sociaux qui les concernent.

« Red shoes » de Véronique Boissacq, fustige l’hypocrisie d’une société qui encourage les comportements de séduction sans en assumer les conséquences. La jeune fille à peine pubère amorce de manière innée ses armes de séduction et répond, en outre, à une injonction sociale en s’emparant d’attributs dits féminins.

Véronique Boissacq takes pictures of children and then puts their social connections in perspective.
"Red shoes" by Véronique Boissacq flays the hypocrisy of a society which favours the seductive behaviours in disregard of their consequences. The hardly pubescent young girl starts her weapons of seduction without even thinking about it, and also responds to a social injunction when she makes her own some so-called feminine attributes.

Lucille Peget